II LO na Malcie

W dniach 21-28 września 19 osób z II Liceum Ogólnokształcącego im. Piotra Firleja w Lubartowie postanowiło pogłębić swoją znajomość języka angielskiego i połączyć ją ze zwiedzaniem, wybierając się na warsztaty językowe na Maltę.

Wyspa przywitała nas piękną pogodą. Jeszcze tego samego wieczoru, tuż po zapoznaniu się z naszymi gospodarzami, zwiedziliśmy Swieqi, dzielnicę, w której zamieszkaliśmy.

Następnego dnia, w niedzielę, popłynęliśmy na piękną wyspę Comino, gdzie kąpaliśmy się w krystalicznie czystej wodzie i podziwialiśmy niesamowite widoki Blue Lagoon. Najwięcej frajdy sprawił nam rejs szybką motorówką wokół wyspy! Po obiadokolacji wybraliśmy się na spacer po malowniczych zatokach: Spinola i Baluta.

Pierwszy dzień jesieni przywitał nas  pięknym słońcem i temperaturą 28 stopni Celsjusza. Realizując program szkoły językowej Link, przystąpiliśmy do testu sprawdzającego nasze umiejętności z języka angielskiego. Potem podzielono nas na grupy i rozpoczęły się lekcje. Po zakończeniu zajęć nasz maltański opiekun zabrał nas na spacer po mieście i na plażę, gdzie ponownie zażywaliśmy kąpieli.

Kolejnego dnia mieliśmy okazję zwiedzić średniowieczne  miasto Mdina (zwane „Silent City”), które było pierwszą stolicą Malty. To miasto z  uroczymi wąskimi uliczkami, położone na wzgórzu, skąd roztacza się szeroki widok na wyspę. Po zwiedzaniu i zjedzeniu tradycyjnego deseru w restauracji Fontanella wróciliśmy do kwater, by przygotować się na wieczorny spacer do  przystani jachtowej Portomaso. W pobliskiej altance Spinola Garden spędziliśmy czas na zabawie w kalambury, co sprawiło nam wszystkim ogromną radość.

W środę, po całym dniu spędzonym na zajęciach w szkole, wyruszyliśmy do pobliskiego centrum Paceville, aby wziąć udział w zabawie „treasure hunt”. Brał w niej udział również grupa uczniów z Warszawy, z którymi przylecieliśmy na Maltę. Oczywiście my wygraliśmy. Po tej doskonałej zabawie postanowiliśmy odpocząć na pobliskiej plaży. Wieczór spędziliśmy w oddalonym od nas o kilka kilometrów mieście o nazwie Sliema. Zrobiliśmy wiele zdjęć, podziwialiśmy widok na pięknie oświetloną Vallettę, miasto wyglądało naprawdę majestatycznie.

Następnego dnia, od razu po zajęciach pojechaliśmy do stolicy Malty – Valletty. Miasto zrobiło na nas ogromne wrażenie. Jest pełne majestatycznych budowli i zieleni, co na Malcie nie jest zbyt częste. Na każdym kroku wzbudzały podziw niespotykanie piękne widoki. Nasze sesje zdjęciowe nie miały końca, bo każde miejsce wydawało się piękniejsze od poprzedniego.

W piątek wyruszyliśmy w podróż o 9 rano, aby dotrzeć do Dingly clifs, gdzie znajduje się najwyżej położone miejsce na Malcie. Mieliśmy okazję odbyć rejs łódkami wśród ogromnych skał, popłynęliśmy do Blue Grotto – przepięknych grot z intensywnie niebieską wodą . Na koniec pojechaliśmy do rybackiego miasteczka-Marsaxlokk z przystanią pełną tradycyjnych małych i bardzo kolorowych łódek. Ostatni dzień wykorzystaliśmy również na pobyt na plaży i kąpiel w zatoce San Gorg.

Na każdej wycieczce towarzyszyli nam maltańscy przewodnicy, którzy opowiadali po angielsku o zwiedzanych miejscach, co było dla nas dodatkową lekcją języka. Taką szkołę zapamiętamy na długo.