W dziale | Fakty

Pierwszy kurs już 2 kwietnia

Opublikowany 19.03.2013

Na końcowym etapie są prace remontowo-modernizacyjne infrastruktury związanej z uruchomieniem szynobusów na trasie Lubartów  – Lublin.

Stacja PKP w Lubartowie jest już prawie gotowa. Pomimo ciężkich warunków atmosferycznych robotnicy muszą zdążyć. W przypadku opóźnień wykonawcy grożą kary umowne za niedotrzymanie terminu. Jak wygląda sytuacja?

Robimy odbiory torów i urządzeń zgodnie z harmonogramem. Warunki atmosferyczne są trudne – mówi Zygmunt Osiak, dyrektor ds. technicznych Zakładu Linii Kolejowych PKP. – Skończyliśmy remont peronu i dojść do peronu. W tym tygodniu będą do odbioru technicznego urządzenia do sterowania ruchem.

Co z dalszymi przystankami? Sprawa jest w Urzędzie Marszałkowskim. Niewykluczone, że w przyszłości pojawi się przystanek w Chlewiskach za wiaduktem. Tam musiałaby być również odbudowana tzw. mijanka, czyli boczny tor, który został kilka lat temu zdemontowany.

Celem modernizacji linii nr 30 Łuków – Lublin Północny na odcinku Lubartów – Lublin Północny jest przywrócenie przewozów pasażerskich i budowa nowych peronów na przystankach  osobowych w miejscowościach:
Wandzin – zmiana lokalizacji dawnego przystanku. Nowy peron jednokrawędziowy o pow. 321 m 2 zostanie wybudowany od km 88,466 do km 88,566. Przejście przez tory zapewnia przejazd zlokalizowany w km 88,450. Dojście do  peronu – chodnikiem wykonanym z kostki brukowej o powierzchni 14 m 2  oraz pochylnia o długości 10 m i szerokości 2,5 m, budowa wiaty peronowej,
Niemce – budowa peronu jednokrawędziowego o pow. 325 m 2 od km 92,584 do km 92,684, również budowa chodnika, pochylni i wiaty peronowej,
Ponikwoda – budowa peronu o pow. 323 m 2 w km od 105,140 do km 105,240, również budowa chodnika, pochylni i wiaty peronowej,
Lublin Zadębie – budowa peronu o pow. 323 m 2 w km od 106,086 do km 106,186, również budowa chodnika, pochylni i wiaty peronowej,
Rudnik – rozbiórka istniejącego peronu i budowa peronu jednokrawędziowego od  km 102,298 do km 102,398, pochylni i wiaty peronowej.
Ponadto przebudowano perony: w Lubartowie, Bystrzycy.

Piotr Opolski, fot. KW

 

Autor:

<- zobacz inne artykuły tego autora (918).


Skontaktuj się z autorem

Pozostaw opinię

Musisz być zalogowany/a, aby móc komentować.