Spółdzielnia uczniowska „Karmelka” i dobre praktyki

To już druga wizyta młodzieży ze Spółdzielni Uczniowskiej „Karmelka” w Warszawie, w ciągu niespełna dwóch tygodni. Tym razem przedstawicielki zarządu spółdzielni, Justyna Cieniuch i Karolina Borówka wraz z opiekunką, panią Małgorzatą Wysoczyńską, pojechały do siedziby Krajowej Rady Spółdzielczej na zaproszenie pani Anety Englot – koordynatorki projektu „Spółdzielnie uczniowskie szkołą aktywności”. Projekt ten dofinansowany jest ze środków Programu Funduszu Inicjatyw Obywatelskich 2015. Jego celem jest zwiększenie zaangażowania oraz aktywności społecznej i obywatelskiej wśród młodzieży w wieku 13 – 18 lat poprzez tworzenie i rozwijanie spółdzielni uczniowskich.

Zajęcia warsztatowe odbywały się w sali konferencyjnej Muzeum Spółdzielczości, w dniach 7 i 8 kwietnia. Skierowane były do dyrektorów i nauczycieli ze szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z terenu Mazowsza, zainteresowanych założeniem spółdzielni w swojej szkole. Otworzył je prezes Krajowej Rady Spółdzielczej, pan Alfred Domagalski. Wśród prelegentów obecni byli: pani Zofia Węgrzyniak – członek Zarządu Fundacji Rozwoju Spółdzielczości Uczniowskiej, dr Adam Piechowski – dyrektor Spółdzielczego Instytutu Badawczego oraz eksperci ds. spółdzielczości uczniowskiej – Ewa Derc, Alicja Brand, Marcin Juszczyk, Rafał Wesołowski i koordynator projektu Aneta Englot.

Swoimi spostrzeżeniami na temat działalności Spółdzielni Uczniowskiej „Karmelka”, podzieliła się jej wieloletnia opiekunka, pani Małgorzata Wysoczyńska. Udzielając wskazówek i rad potencjalnym opiekunom spółdzielni, podkreślała zalety i korzyści płynące z istnienia spółdzielni dla uczniów i szkoły. Działalność „Karmelki” popartą prezentacją multimedialną, przedstawiły też Karolina Borówka i Justyna Cieniuch.

Pobyt naszej delegacji w Warszawie był również okazją do odwiedzenia Państwowego Muzeum Etnograficznego, Centrum Handlowego Blue City oraz udziału w premierze filmu „Łowca i królowa lodu” w Multikinie w Złotych Tarasach.

Wyjazd uważamy za bardzo udany. Cieszymy się, że poznałyśmy wspaniałych, przesympatycznych ludzi, że mogłyśmy podzielić się z nimi swoimi doświadczeniami, że nasza spółdzielnia postrzegana jest jako przykład dobrej praktyki, wzór do naśladowania, z którego chcą czerpać przyszłe spółdzielnie uczniowskie. Mamy nadzieję, że być może, w jakimś stopniu przyczynimy się do powstania choćby jednej takiej spółdzielni.    Małgorzata Wysoczyńska

Szkolenie SU 020DSCN0809DSCN0817SAM_0239Szkolenie SU 005Szkolenie SU 008Szkolenie SU 009 (1)