W dziale | Fakty

Uczniowie z SP 3 w stolicy

Opublikowany 29.11.2019

Zwiedzanie Warszawy szlakiem bohaterów „Kamieni na szaniec”, Muzeum Powstania Warszawskiego i musical w teatrze ROMA – to cel wycieczki uczniów kl. VIII c i VIII d – 21 listopada

Uczniowie odwiedzili miejsca związane z wydarzeniami przedstawionymi w lekturze:

Liceum im. Stefana Batoregoszkołę, do której chodzili bohaterowieAleję Szucha i Mauzoleum Walki i Męczeństwa – miejsce upamiętniające /prowadzone w nieludzki sposób/ przesłuchania więźniów, m.in. przez używanie narzędzi tortur czy zakładanie im masek gazowych, w których się dusili, przy jednoczesnym zagłuszaniu krzyku maltretowanych optymalną skalą dźwięku radia.

Miejsca związane z akcjami sabotażowymi i dywersyjnymi, min. pomnik Mikołaja Kopernika, na którym Alek odkręcił tablicę celem odsłonięcia polskiego napisu ukrytego pod hitlerowską płytą; plac Piłsudskiego; akcja pod Arsenałem – przejazd śladami akcji pod kryptonimem Meksyk II, podczas której odbito Rudego.

Muzeum Więzienia Pawiak, gdzie przetrzymywany był Rudy. Odsłuchane w tym miejscu nagrania grypsów o dramatach Polaków w czasie okupacji – zapadły wszystkim mocno
w pamięci.

Kolejnym punktem wycieczki był Cmentarz Powązki Wojskowe, gdzie w słynnej kwaterze Brzozowych Krzyży spoczywają Zośka, Rudy, Aleks oraz autor książki – Aleksander Kamiński. Tam zapalono znicze i oddano hołd pamięci tym, którzy oddali życie za naszą wolność.

Ostatnim miejscem zwiedzania było interaktywne Muzeum Powstania Warszawskiego, które w inspirujący sposób opowiada o historii i patriotyzmie tych, którzy walczyli i ginęli, dokumentując historię powstania ’44 roku. Wrażenia w zwiedzających pozostawiły wystawy, przejście kanałem, replika bombowca oraz film „Miasto Ruin” w 3D /pierwsza w świecie rekonstrukcja zniszczonego miasta/.

Pobyt w stolicy grupa zakończyła w teatrze Roma na musicalu E. Johna i T. Rice’a „AIDA”, przenosząc się w czasy starożytnego Egiptu. Organizatorami wycieczki byli: Katarzyna Skubiszewska, Teresa Pawelec i Grażyna Antoniuk

SP3

Autor:

<- zobacz inne artykuły tego autora (6201).


Skontaktuj się z autorem

Pozostaw opinię

Musisz być zalogowany/a, aby móc komentować.