II LO kolejny raz zdobywa polskie góry

28 września po pielgrzymce maturzystów na Jasną Górę, pod opieką Panów Rafała Wrotkowskiego oraz Adama Sabata, część młodzieży z II Liceum Ogólnokształcącego im. Piotra Firleja w Lubartowie udała się w dalszą podróż do Zakopanego.

Pierwszy dzień górskiej przygody przyniósł nam wiele wrażeń. Mogliśmy pokonać nasze słabości i przezwyciężyć samych siebie! Idąc z Kuźnic, dotarliśmy do schroniska Murowaniec położonego na Hali Gąsienicowej. Mieliśmy tam czas na posiłek
i regenerację sił, gdyż kolejnym punktem wędrówki był Czarny Staw Gąsienicowy. To malownicze miejsce otoczone górskimi szczytami wywarło na nas ogromne wrażenie, dlatego nie obyło się bez pamiątkowych zdjęć. Następnie wspięliśmy się na przełęcz Karb pod Kościelcem i stamtąd mogliśmy podziwiać niezwykłe widoki na Czarny Staw Gąsienicowy.

Drugiego dnia wycieczki wybraliśmy się nad największy w Tatrach i najwyżej położony wodospad w Polsce – Wielką Siklawę. W drodze do celu mieliśmy okazję zobaczyć Kaplicę Najświętszego Serca Jezusa w Jaszczurówce, zachowaną w góralskim stylu oraz zaprojektowaną przez Stanisława Witkiewicza. Kolejnym przystankiem były Wodogrzmoty Mickiewicza, czyli wodospady położone w Tatrach Wysokich. Po dotarciu nad Wielką Siklawę oniemieliśmy z wrażenia. Ten urokliwy widok będzie długo w naszej pamięci. Po powrocie do Zakopanego, wieczorem udaliśmy się na najsłynniejszą ulicę Zakopanego – Krupówki. Mogliśmy zetknąć się z góralską kulturą i posmakować lokalnych dań.

Ostatniego dnia naszej wycieczki zwiedziliśmy Cmentarz na Pęksowym Brzyzku w Zakopanem. Jest to najstarszy zakopiański cmentarz, którego bramę zaprojektował Stanisław Witkiewicz. Znajdują się tam groby zasłużonych postaci, jak: Kornel Makuszyński, Kazimierz Przerwa – Tetmajer czy symboliczny grób polskiego himalaisty, Macieja Berbeki. Kolejnym punktem wycieczki był Kraków. Zobaczyliśmy kluczowe miejsca tego miasta: Zamek Królewski na Wawelu, Katedrę Wawelską wraz z grobami królewskimi oraz Dzwon Zygmunta. Następnym miejscem był Uniwersytet Jagielloński. Podziwialiśmy jego budowę oraz wsłuchiwaliśmy się w jego historię. Potem zwiedziliśmy Stare Miasto w Krakowie. Tam spożyliśmy ciepły posiłek i spędziliśmy miło czas. Prosto z Krakowa udaliśmy się do Lubartowa.