„Jedynka” w projekcie Erasmus+

Szkoła Podstawowa nr 1 im. ks. Jana Twardowskiego w Lubartowie po raz kolejny bierze udział w międzynarodowym projekcie w ramach programu Erasmus+ (akcja 2 – Partnerstwa współpracy szkół). Projekt, który obejmuje lata szkolne 2018/2019 oraz 2019/2020, zatytułowany jest Using Social Media Rationally, Efficiently and Safely. Projekt ma na celu m. in. zwrócenie uwagi na racjonalne, efektywne i bezpieczne korzystanie z mediów społecznościowych, ograniczenie uzależnień od korzystania z Internetu, promowanie alternatyw spędzania wolnego czasu i zdrowego trybu życia, podniesienie kompetencji komunikacyjnych i językowych uczniów i nauczycieli oraz posługiwania się technologią cyfrową.

Jedynka” jest koordynatorem projektu, naszymi partnerami są szkoły z miejscowości Mersin (Turcja), Skopje (Macedonia), Osijek (Chorwacja) i Portalegre (Portugalia). W ramach projektu zaplanowane są cztery tygodniowe spotkania uczniów, podczas których uczniowie będą wspólnie pracować nad realizacją zadań związanych z projektem.

W dniach 9-15 grudnia 2018 nauczyciele z partnerskich szkół brali udział we wspólnym szkoleniu w Turcji w miejscowości Mersin. Naszą szkołę reprezentowali: p. Edyta Styk, p. Jarosław Wojciukiewicz i p. Paweł Muzyka. Temat przewodni spotkania brzmiał: SOCIAL MEDIA EFFECTS IN EDUCATION. Nauczycieli m. in. wzięli udział w zorganizowanych przez Uniwersytet Mersin Erdemli dwóch seminariach poświęconych wpływowi mediów społecznościowych na rozwój dzieci oraz zmianom w komunikowaniu się spowodowanymi mediami społecznościowymi. Pracowali również nad szczegółowym opracowaniem dwuletniej współpracy szkół w ramach projektu, prezentowali szkoły partnerskie i ich miasta, systemy edukacyjne krajów partnerskich oraz zdiagnozowali potrzeby uczniów i nauczycieli dotyczące zadań projektu. Wizyta w Turcji była okazją do odwiedzenia kilku szkół (szkół publicznych, szkoły prywatnej, wyznaniowej szkoły dla dziewcząt) oraz spotkań i rozmów z nauczycielami, uczniami, rodzicami i przedstawicielami lokalnych władz, a także poznania kultury i tradycji gospodarzy.