Sposób na naukę II LO

Uczniowie trzech klas II Liceum Ogólnokształcącego im. P. Firleja w Lubartowie 28 maja wyruszyli na wycieczkę zorganizowaną w ramach realizowanego w szkole projektu „Sposób na naukę”. Młodzież odwiedziła Puławy oraz Kazimierz Dolny.

II LO znalazło się w gronie 10 szkół z całej Polski, zakwalifikowanych do udziału w projekcie „Sposób na naukę”. Jest on finansowany ze środków Unii Europejskiej, a jego główny cel to podniesienie kompetencji i umiejętności uczniów w zakresie matematyki, biologii, przedsiębiorczości i geografii poprzez opracowanie oraz wdrożenie innowacyjnych programów nauczania z wykorzystaniem ICT

(akronim od ang. Information and Communication Technologies). Jest to pierwszy tak kompleksowy program wzmacniający potencjał nauczycieli oraz uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych. Funkcję koordynatora realizowania „Sposobu na naukę” w II LO pełni nauczyciel matematyki Krystyna Mazurek.

Pierwszym punktem wyprawy uczniów była wizyta w Puławskim Parku Naukowo-Technologicznym. W tym miejscu poszerzyliśmy naszą wiedzę na temat zakładania pierwszego biznesu i potencjalnych możliwościach zdobycia dotacji. Poznaliśmy również historię Parku oraz zakres działań, w jakich pomaga on przedsiębiorcom. Dzięki temu wiemy, że można zgłosić się do pracowników Parku po bezpłatne konsultacje. Następnie zwiedziliśmy Pałac Czartoryskich w Puławach. Spacerując po ogrodzie i podziwiając budowle projektowane na wzór antycznych, m.in. Świątynię Sybilli, mieliśmy okazję dowiedzieć się więcej o historii rodu Czartoryskich.

Kolejnym, a zarazem głównym punktem naszej wycieczki, był Kazimierz Dolny, którego zwiedzanie zaczęliśmy od spaceru brzegiem Wisły. Słuchając opowieści o historii miasta, podziwialiśmy piękne widoki, a następnie udaliśmy się w podróż statkiem po rzece. Ten krótki rejs pozwolił nam zobaczyć imponujące ruiny renesansowego zamku w Janowcu. Udaliśmy się też do centrum Kazimierza, aby zwiedzić najważniejsze zabytki miasta – kościół Zwiastowania Najświętszej Maryi Panny i kościół farny, a podczas przechadzki po rynku wysłuchaliśmy opowieści przewodnika o życiu mieszkańców pięknych XVI-wiecznych kamienic. Nasza wycieczka zakończyła się odpoczynkiem w centrum renesansowego miasta, które od lat zachwyca turystów nie tylko z całej Polski, ale i z zagranicy.