W dziale | Fakty

Wkręć się w Ekonomiczny

Opublikowany 09.04.2018

Kinga Danił, Natalia Kurek i Mateusz Krojec z klasy 1a II Liceum Ogólnokształcącego im. Piotra Firleja w Lubartowie zajęli trzecie miejsce w konkursie „Wkręć się w Ekonomiczny” zorganizowanym przez Studenckie Koło Naukowe Logistyki, a adresowanym do uczniów szkół ponadgimnazjalnych województwa lubelskiego.

Laureaci konkursu otrzymali pamiątkowe dyplomy, vouchery do Sport Clubu i nagrody rzeczowe. Uczniowie przygotowywali się do konkursu pod kierunkiem nauczyciela podstaw przedsiębiorczości II LO, pani Elżbiety Mizio.

Finał konkursu odbył się w dniu 27 marca na Wydziale Ekonomii UMCS w Lublinie, ale poprzedziły go wcześniejsze przygotowania oraz eliminacje szkolne w formie testu. W wyniku tych eliminacji została wyłoniona Drużyna II LO (w składzie: Kinga Danił, Natalia Kurek i Mateusz Krojec), która znalazła się w wąskim gronie finalistów i była jednym z 10 najlepszych zespołów szkół ponadgimnazjalnych województwa lubelskiego.

Forma konkursu była nietypowa. Uczestnicy zmierzyli się z zadaniem wymagającym od nich wiedzy z dziedziny ekonomii, umiejętności planowania, zarządzania, strategicznego myślenia, a także radzenia sobie z emocjami w sytuacjach stresujących. Uczniowie wcielili się w zawodowych logistyków w autorskiej grze – Logistyczne MONOPOLY. Zadanie polegało na zarządzaniu zapasami we własnym sklepie komputerowym. Uczniowie musieli dokładnie przeanalizować sytuację na rynku, przewidzieć ewentualne zmiany i odpowiednio dostosować wielkość swojego zamówienia. Jeśli ilość towaru na dany tydzień nie była wystarczająca, drużyna ponosiła stratę. Podczas gry występowały także zdarzenia losowe, które mogły zarówno pozytywnie jak i negatywne „wpływać” na funkcjonowanie firmy. Walka pomiędzy zespołami była bardzo zacięta i pełna emocji. Wraz z upływającym czasem gry uczniowie ustalili własną strategię i z łatwością podejmowali kolejne decyzje. Gra zakończyła się po 30 tygodniach. Drużyny z niecierpliwością czekały na wyniki swoich starań. Różnice pomiędzy wynikami pierwszych trzech grup były niewielkie. Tak naprawdę jeden mały błąd mógł zadecydować o końcowym wyniku konkursu. Na uczestników gry czekały cenne nagrody w postaci m.in. tabletów, voucherów i koszulek.

Celem rozgrywek było uświadomienie uczniom, że studiowanie ekonomii to nie tylko nauka „suchej” teorii, ale także praktyka poprzez zabawę, miłe i efektywne spędzanie wolnego czasu. Konkurs ten był bardzo ciekawą odskocznią od zwykłych zajęć i dostarczył uczniom II LO wielu pozytywnych emocji.

Autor:

<- zobacz inne artykuły tego autora (4553).


Skontaktuj się z autorem

Pozostaw opinię

Musisz być zalogowany/a, aby móc komentować.