W dziale | Wywiady

Bycie w czołówce daje dużą satysfakcję

Opublikowany 18.12.2012

Z Prezesem Zarządu Banku Spółdzielczego w Lubartowie Władysławem Mikucewiczem, o nowej siedzibie, szansie na miejsca pracy, jubileuszu 110-lecia oraz ostatnio zdobytych nagrodach – rozmawia Aleksandra Jędryszka.

Podczas ostatniego wywiadu udzielonego „Lubartowiakowi” wspomniał Pan o planach rozbudowy Banku. Co się wydarzyło od tamtego czasu?

Dzięki naszym staraniom pozyskaliśmy w roku bieżącym kolejną nieruchomość poprzez jej zakup od Rejonowej Spółdzielni „SCh” w Lubartowie przy ul. Lubelskiej 95. Dziś mamy możliwość modernizacji i adaptacji obiektów budowlanych oraz urządzenia otoczenia całego terenu dla rosnących potrzeb Banku. W zlokalizowanym tam budynku umiejscowimy siedzibę Centrali ze względu na kilka okoliczności. Jedną z nich jest fakt, że dotychczasowy obiekt nie spełniał odpowiednich warunków dla pracy. Niektóre komórki organizacyjne funkcjonują obecnie poza naszą siedzibą.

Co jeszcze będzie w budynku adaptowanym na potrzeby Banku?

Usadowimy tam nowe komórki organizacyjne, których nam dzisiaj brakuje. Między innymi w zakresie marketingu, tworzenia nowych produktów i usług oraz całego administrowania siecią, w tym szeroko pojętego bezpieczeństwa Banku. Zamierzamy tam również ulokować Oddział Banku, więc przybędzie nam jeszcze jedna jednostka organizacyjna w samym Lubartowie. Będą funkcjonalna sala konferencyjna, operacyjna, gabinety, pokoje do rozmów biznesowych, a także nowoczesne urządzenia samoobsługowe – wszystko na około 780 m powierzchni użytkowej. Urządzimy bardzo wygodny parking dla klientów. Pozyskaliśmy na cel blisko 900 m2 terenu.

Kiedy ruszyły roboty budowlane i kiedy się zakończą?

22 listopada rozpoczęły się roboty budowlane wewnątrz budynku. Przewidywany termin zakończenia, czyli połowa lipca 2013 roku, jest realny do dotrzymania, tak więc w przyszłym roku czeka nas przeniesienie i otwarcie nowego budynku Centrali. W tym roku przypadnie także nasza okrągła, 110 rocznica działalności. Ale ponieważ mamy na uwadze, że będzie to okres szczególny dla Lubartowa, bo wypada 470 rocznica nadania praw miejskich, naszą uroczystość jubileuszową chcemy umiejscowić tak, żeby nie kolidowała z napiętym programem imprez w mieście. Mamy pewne plany, których jeszcze nie chcemy ujawniać, bo to będzie pewnego rodzaju niespodzianka.

Co się stanie z dotychczasową siedzibą Banku?

W przyszłym roku zamierzamy dokonać jej przebudowy. Będzie tu pełna obsługa klientów indywidualnych, korporacyjnych, wszystkie czynności i usługi, które dotychczas były dostępne. Przy czym polepszy się jakość usług, ponieważ powstaną na przykład miejsca do rozmów biznesowych, przybędzie miejsca do parkowania. Placówka funkcjonuje od kilkudziesięciu lat, już na dobre się tu umiejscowiła. Jej likwidacja byłaby nieracjonalna i mogłaby zostać źle odebrana przez klientów, którzy przyzwyczaili się do obsługi w tym miejscu.

Jak Bank zabiega dziś o klientów?

Staramy się być na bieżąco z ich oczekiwaniami. Przedkładamy nowe i ciekawe propozycje ofertowe. Nie zapominamy o działalności na rzecz środowiska lokalnego. Jednym z licznych przykładów może być współdziałanie z samorządami w zakresie przygotowania produktu kredytowego na realizację przedsięwzięć związanych z usunięciem azbestu. Z wykorzystaniem funduszy unijnych jest tak, że najpierw trzeba mieć swoje środki. My proponujemy pozyskanie tych środków na specjalnych warunkach. Polega to na uproszczonej procedurze, na niższym oprocentowaniu, mniejszych opłatach. Ogromnym zainteresowaniem cieszą się kredyty z dopłatami na montaż instalacji solarnych.

Czy w nowej siedzibie Banku powstaną nowe miejsca pracy?

Rekrutację ogłosimy wtedy, kiedy będziemy mieli sprecyzowaną wizję przyszłych komórek organizacyjnych. Przyjęliśmy taką zasadę, że najpierw prowadzimy rekrutację wewnętrzną, a w przypadku, jeśli okaże się ona niewystarczająca i będzie określone zapotrzebowanie, ogłosimy oferty pracy. Z pewnością chcielibyśmy mieć tutaj specjalistów, którzy mają duże doświadczenie. Praca w centrali tego wymaga.

Bank Spółdzielczy w Lubartowie zdobył niespełna dwa tygodnie temu kolejną w swoim dorobku nagrodę. Jakie to uczucie być najlepszym?

– Jest to wielka satysfakcja, choć było to duże zaskoczenie. Tytuł „Zaradny Innowacyjny, Przedsiębiorczy” jest nadawany przez Starostę Lubartowskiego od 5 lat, a w tym roku do nagrody startowało 16 firm z różnego obszaru działalności. To ogromna radość być wyróżnionym statuetką „Złotego Lamparta” w gronie zacnych, z pożytkiem działających przedsiębiorstw z terenu powiatu lubartowskiego. Na specjalnej uroczystości zgromadzili się nie tylko kandydaci, ale też przedstawiciele samorządów, wójtowie, burmistrzowie, reprezentanci instytucji społecznych, regionaliści, osoby duchowne. Tym bardziej to dla Banku prestiżowa nagroda, gdyż jest najwyższej rangi w powiatowym współzawodnictwie. To uznanie dla firmy, którą reprezentuję, dla jej dorobku, pozycji, osiągnięć, aktywności i zaangażowania w problemy środowiskowe, współpracy z wieloma organizacjami – samorządowymi, kulturalnymi, sportowymi, młodzieżowymi, strażackimi i wielu innymi.

To nie pierwsza nagroda dla Banku. W marcu pisaliśmy o godle „Orzeł Agrobiznesu”…

W roku bieżącym otrzymaliśmy kilka wyróżnień i nagród. W marcu było to godło „Orzeł Agrobiznesu”. W sierpniu nagroda „Bank Spółdzielczy 2012”. Natomiast 29 listopada tego roku z rąk Prezesa Zarządu Banku Banku BPS S.A. otrzymaliśmy wyróżnienie we współzawodnictwie „Najlepszy Bank Spółdzielczy 2011”, które potwierdza 27. lokatę w gronie 357 banków spółdzielczych, rywalizujących w ramach naszego Zrzeszenia. Te zaszczyty zawdzięczamy Klientom, którzy zaufali naszemu Bankowi, podejmując lub kontynuując współpracę, często kierując się świadomością, że w ten sposób przyczyniają się do pomnożenia dorobku pokoleń, umocnienia pozycji i siły instytucji finansowej o czysto polskim kapitale. Natomiast bycie w czołówce najlepszych daje dużą satysfakcję i sprawia radość, ale też zobowiązuje do dalszej wydajnej, pożytecznej dla wszystkich pracy, do szukania efektywniejszych rozwiązań organizacyjnych, do lepszego zaspokojenia potrzeb Klientów i Partnerów biznesowych, do sprostania ich oczekiwaniom – dla wspólnego pożytku, dla dobra środowiska, naszej Małej Ojczyzny. Dziękuję w imieniu całego naszego Banku wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do uzyskania przezeń tych nagród i wyróżnień.

Dziękuję za rozmowę.

 

 

 

 

Autor:

<- zobacz inne artykuły tego autora (3929).


Skontaktuj się z autorem

Pozostaw opinię

Musisz być zalogowany/a, aby móc komentować.