Jak wybrać nazwę na Instagramie? Porady i wskazówki

Tworzenie profilu na Instagramie to wieloetapowy proces. Jednym z pierwszych jego koków, jest stworzenie dobrej nazwy. W końcu to właśnie ona będzie definiować ten profil. Sprawdźmy więc, jak wybrać idealną nazwę na Instagram i dowiedzmy się, czym warto się przy tym kierować. Z tymi poradami mamy gwarantowany sukces!

Nazwa użytkownika na Instagramie – dlaczego jest ważna? 

Wymyślenie dobrej nazwy użytkownika to podstawa, gdy chcemy zbudować duży profil i mieć wiele like na Instagramie. Szczególnie jeśli mamy w planie prowadzić profil profesjonalny, czyli taki, który będziemy wykorzystywać w celach biznesowych, czy też budując swoją społeczność. Nazwa profilu jest jak imię, jak pseudonim – po prostu jest naszym identyfikatorem na tym właśnie portalu. Stworzenie jej w odpowiedni sposób jest więc równie ważne, jak choćby tworzenie nazwy samej firmy. To bowiem właśnie po niej identyfikować będą nas odbiorcy, tak będą nas nazywać i tak będą nas widzieć – dosłownie i w przenośni. Dlatego też nazwa profilu musi być doskonale przemyślana i stworzona w oparciu o dogłębną analizę. Tutaj nie ma miejsca na przypadki, bo w końcu to także od nazwy będzie zależeć między innymi szansa na osiągnięcie sukcesu naszych działań. 

Najważniejsze zasady dobrej nazwy użytkownika na Instagramie

Jest kilka kluczowych zasad, których trzymanie się, pozwala na stworzenie naprawdę dobrej nazwy na Instagram. Wprawdzie uniwersalna recepta na sukces nie istnieje, ale z tymi podpowiedziami będziemy bardzo bliscy jego osiągnięcia w tej dziedzinie. 

Dobra nazwa na Instagramie definiuje dany profil i nawiązuje do wykonywanej działalności. Wykorzystywanie nazw własnych może sprawdzić się w przypadku większych marek. Jednak gdy dopiero zaczyna się działać na Instagramie, dobrze jest na starcie dać innym użytkownikom znać, co u nas znajdą.

Dzisiejsze czasy są bardzo szybkie i ludzie zwykle wchodzą jedynie na profile, które zdołają zainteresować ich po jednym spojrzeniu. Dla przykładu, jeśli oferujemy usługi fryzjerskie i chcemy, by Instagram był czymś w rodzaju naszego portfolio, nie możemy nazwać go jedynie naszym imieniem i nazwiskiem. Do czasu odwiedzenia profilu, nikt nie będzie bowiem wiedział, czym się zajmujemy. Dodanie części nazwy z branżą, czy też profesją, to jeden z kluczowych składników dobrej nazwy. 

Bardzo ważną zasadą zasadą jest też to, by nazwa była łatwa do zapamiętania. Niekoniecznie musi być krótka, natomiast niezwykle istotne, by można było z łatwością ją przeczytać. Na pewno nie może być to żaden łamaniec językowy. Jeśli nazwa składa się z kilku słów, dobrze jest je od siebie oddzielić. Najlepiej kropkami. Dzięki temu całość będzie bardziej czytelna. 

Jak stworzyć idealną nazwę użytkownika na Instagram? 

Wymyślić nazwę użytkownika na Instagram to wbrew pozorom wcale nie taka łatwa sprawa. Jednak znając najważniejsze zasady i sprawdzone schematy, można zrobić to całkiem skutecznie i to bez pomocy osób trzecich. Od czego więc zacząć? 

Jak wybrać nazwę na Instagram? Idealna nazwa użytkownika na Instagram jest jak imię. Ma po prostu definiować nas lub naszą działalność. Dlatego też wybór zależy tu w dużym stopniu od profilu naszego działania w internecie. Najlepsza nazwa dla influencerów i osób chcących tworzyć swoje marki osobiste, to oczywiście po prostu imię i nazwisko lub po prostu pseudonim. W przypadku marek, powinna być to po prostu nazwa firmy. Jeśli firma działa w konkretnym sektorze lub pełni konkretny rodzaj usług, to warto dodać także takie element do nazwy. 

Pomysły i inspiracje na nazwę użytkownika na Instagramie

Wciąż brak pomysłu na nazwę profilu? Możemy więc skorzystać z narzędzia, które pomoże nam w tworzeniu nazwy na Instagrama. A tym narzędziem jest generator nazw. Obecnie w internecie jest mnóstwo stron, które zapewniają pomoc w ich wymyślaniu. Co najważniejsze, takie generatory są niezwykle proste w obsłudze, a przy tym naprawdę skuteczne. Wystarczy wypełnić krótki formularz z informacją na temat branży i tym podobnymi, a strona wygeneruje dla nas liczne propozycje nazw. To naprawdę doskonałe rozwiązanie, jeśli nasza kreatywność nie pozwala nam na stworzenie nazwy samodzielnie.  

Największe błędy przy wymyślaniu nazwy użytkownika

Przy tworzeniu nazwy na Instagram, należy wystrzegać się także kilku błędów. A o popełnienie ich jest naprawdę bardzo łatwo. Szczególnie że większość z nich nie jest wcale aż tak oczywista. Jednym z największych błędów jest nazwa nieprzejrzysta, czyli zapisana w jednym ciągu fraza, składająca się z kilku słów. Bądź też jedno słowo, ale skomplikowane, mało popularne i zagraniczne. Jeśli w pierwszej kolejności nie przynosi skojarzeń tożsamych z samym profilem, zrezygnujmy z niego – długie nazwy się nie sprawdzają. 

Na Instagramie aż roi się od podobnych nazw. Nie bądźmy jednym z setek profili.  Dużym błędem jest dodawanie do istniejącej już nazwy ciągu liczb, znaku, czy też innych kombinacji. To jednak się nie sprawdzi. Bądźmy jedyni i korzystajmy z oryginalnej nazwy, która nie przypomina innej. Na szczęście zmiana starej nazwy na nową jest możliwa, więc nawet, jeśli wybierając nazwę popełnimy jakąś gafę, to zawsze możemy to naprawić. 

Artykuł partnera