Pomysł i koszty przy zakładaniu sklepu internetowego

Założenie sklepu internetowego obecnie nie jest szczególnie skomplikowanym zadaniem. Do końca tego roku według prognoz takich witryn ma być ponad 22 tysiące!

Najważniejszy jest pomysł

Niezwykle ważne jest zwrócenie uwagi na to, co będzie chciało się sprzedawać w swoim sklepie. Na uwagę zasługują odzież, perfumy, książki, filmy, akcesoria dla zwierząt, produkty związane ze zdrowym stylem życia, dodatki, czy obuwie. Wyłącznie od samego przedsiębiorcy zależne jest to, co konkretnie będzie chciał sprzedawać. Na pewno należy zwracać uwagę na taką branżę, która jest niszą. Dzięki temu w krótszym czasie uda się wygenerować większy zysk.

Osoby, które potrzebują pomocy w rejestracji firmy szczegóły mogą sprawdzić na stronie internetowej: https://www.ifirma.pl/rejestracja-firmy

Wybór oprogramowania dla sklepu

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest wybór jednej z platform e-commerce. Dzięki temu można korzystać z danej platformy z własnej przeglądarki internetowej. Wszelkie zmiany odbywają się dzięki zmianom w panelu administracyjnym. Niektóre z platform są bezpłatne, jednak zazwyczaj cena waha się od 45 zł do 99 zł miesięcznie.

Idealnym rozwiązaniem jest także wykupienie domeny internetowej sklepu. Dzięki takiemu rozwiązaniu nazwa w jeszcze większym stopniu będzie mogła być dopasowana do tego, co oferuje dany sprzedawca. Inwestycja we własną domenę to ok. 12 zł za jej rejestrację. Można także dopłacić 45 zł za jej przedłużenie na kolejnych 12 miesięcy.

Jakie produkty sprzedawać?

W tym zakresie bardzo ważne jest zwrócenie uwagi na to, by starać się być w miarę niszowym. Najlepszym rozwiązaniem będzie wystawienie na sprzedaż po kilka sztuk danego produktu. Na tej podstawie bardzo szybko będzie można zauważyć, które z nich cieszą się największym zainteresowaniem kupujących. Najlepiej jest mieć większy przekrój towarów i na bieżąco dokupować te, które są najlepiej sprzedawane.

Nie można także zapominać o profesjonalnej sesji produktowej. Jej koszt to od 100 zł do nawet 1000 zł za jedną sesję.

Gdzie składować towar?

Na samym początku najkorzystniejszym i darmowym rozwiązaniem jest korzystanie z własnej przestrzeni mieszkalnej. Wynajem magazynu we Wrocławiu wynosi między 400 zł a 2000 zł.

Zainteresowaniem właścicieli sklepu internetowego cieszy się także dropshipping. Polega on na przyjęciu zamówienia przez właściciela sklepu online, ale jego wysyłce przez hurtownię. Dzięki temu sprzedawca nie musi tracić pieniędzy na magazyn, a dodatkowo nie ma potrzeby pokrywania kosztów związanym z zakupem wszystkich produktów. Hurtownia za realizację takiej usługi pobiera ok. 10% wartości towaru.

Kiedy należy kupić kasę fiskalną?

Zakup kasy fiskalnej to koszt od 600 zł do 1500 zł. Do jej zakupu nie są zobowiązani przedsiębiorcy, którzy:

– prowadzą sprzedaż na rzecz placówek, instytucji oraz firm, które prowadzą działalności gospodarcze,

– nie przekraczają 20 000 zł obrotu na rok od osób fizycznych oraz rolników,

– z klientami przez cały czas rozliczają się bezgotówkowo.

Mimo spełnienia tych wymagań, osoby sprzedające płyty CD oraz określony rodzaj biżuterii i tak muszą nabyć kasę fiskalną.

Każdy właściciel sklepu internetowego chętnie dowie się także o fachowej księgowości dla e-commerce. Ta oferowana jest przez Ifirma: https://www.ifirma.pl/ksiegowosc-dla-sklepow-online-i-branzy-e-commerce

Gdzie zamówić regulamin sklepu?

Posiadanie regulaminu sklepu internetowego jest obowiązkowe. Można pobrać go z darmowych witryn online lub też zamówić u prawnika. Jest to koszt od 150 zł do 500 zł. Jego brak może powodować nałożenie na przedsiębiorcę kary pieniężnej. Jest to związane z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów. 

Z tego też względu konieczne jest zadbanie o to, by na każdym sklepie online znajdował się regulamin, dzięki czemu uniknie się ewentualnego zapłacenia kar finansowych.

Obowiązkowa rejestracja firmy przy zakładaniu sklepu internetowego

W celu prowadzenia sklepu online konieczne jest założenie działalności gospodarczej. O ile założenie firmy jest darmowe, o tyle należy liczyć się ze stałymi kosztami jej prowadzenia. Jest to opłaca ZUS. Przez pierwsze 24 miesiące można korzystać z tzw. ,,małego ZUSu”, który obecnie wynosi ok. 650 zł na miesiąc.

Należy także mieć na uwadze koszty za wynajem, czy funkcjonowanie lokalu oraz zakup pieczątki, urządzeń i materiałów biurowych. Nie można zapominać również o czynszu i opłacie za media. Kluczowe są także koszty związane z księgowością, ubezpieczeniem oraz zatrudnieniem pracowników. 

Zatrudnienie jednego pracownika brutto to wydatek 3 373,44 zł brutto, co wynosi 2800 zł netto dla jednej zatrudnionej osoby. 

Przy prowadzeniu sklepu online należy także pamiętać o innych kosztach. Są one związane ze zwrotem towarów, zniszczeń oraz ewentualnych reklamacji oraz prowizjami.

Jakie są przykładowe koszty założenia działalności?

Należy zdawać sobie sprawę z tego, z jakimi kosztami należy się zmierzyć przy zakładaniu własnej działalności gospodarczej. 

Najważniejsze jest założenie sklepu internetowego na platformie e-commerce. Jest to wydatek rzędu 45 zł. Zamówienie regulaminu u prawnika wynosi kilkaset złotych. Do tego konieczne jest doliczenie kosztów związanych z księgowością. W przypadku ifirma.pl jest to 49 zł w związku z płatnością za 6 miesięcy w związku ze skorzystaniem z księgowości online. Osoby, które chcą skorzystać z usług biura rachunkowego zapłacą od 129 zł. 

Opłata małego ZUSu miesięcznie wynosi ok. 650 zł. Za ewentualną produktową sesję fotograficzną należałoby zapłacić kilkaset złotych. 

Świetnie sprawdza się także doliczenie kosztów, które będą związane z obsługą zamówień. Nie można zapominać także o marketingu, dzięki czemu będzie można dotrzeć do jeszcze większego grona klientów, zainteresowanych dokonywaniem zakupów w konkretnym sklepie. Warto zaplanować także koszty na zakup sprzętu biurowego, w tym pieczątki. 

Genialnie sprawdza się więc zgromadzenie większych środków, które będzie można wykorzystać już na samym początku. Dzięki temu nie będzie problemu z ograniczaniem swoich działań wyłącznie do niektórych opcji. 

Założenie własnego sklepu online jest dobrym rozwiązaniem zarówno dla osób rozpoczynających swoją działalność w tym zakresie, jak i tych, które działają w tej branży już od dłuższego czasu. W przypadku jego założenia nie trzeba mieć bardzo dużych oszczędności. Przed podjęciem decyzji o założeniu działalności gospodarczej bardzo dobrze jest kupić wyłącznie po kilka sztuk danego towaru.

Jeśli nasz pomysł na sklep okaże się trafny, koszty związane z jego założeniem zaczną zwracać się już po 2-3 miesiącach. Po mistrzowsku sprawdza się wcześniejsze rozpoczęcie próbnej sprzedaży na OLX lub Allegro. Dzięki temu będzie można zorientować się, jaki towar okazuje się najchętniej kupowany przez klientów. Dzięki temu już na samym wstępie będzie można przemyśleć sprawę tego, jaki asortyment powinien znaleźć się w zakładanym sklepie internetowym. To także dobra okazja do tego, by dowiedzieć się tego, skąd są potencjalni nabywcy danych towarów.

Artykuł partnera