300+ na wyprawkę szkolną – pierwsze wnioski już są
Prawie 900 rodziców z powiatu lubartowskiego wystąpiło o świadczenie Dobry Start 300+ w ciągu pierwszych pięciu dni przyjmowania zgłoszeń. Od tego roku wnioski są tylko elektroniczne, a wypłaty tylko na rachunek bankowy.
Rodzice mogą składać wnioski o 300 zł na wyprawkę szkolną dla dzieci od 1 lipca do 30 listopada. Wniosek mogą przesłać jednym z trzech kanałów, przez: Platformę Usług Elektronicznych ZUS (PUE), portal Emp@tia (empatia.mpips.gov.pl) albo bankowość elektroniczną.
W ciągu pierwszych pięciu dni mieszkańcy województwa lubelskiego złożyli ponad 22 tys. wniosków na przeszło 32 tys. dzieci. W samym powiecie lubartowskim było to odpowiednio: prawie 900 wniosków na niemal 1,3 tys. dzieci.
SMS z numeru 2075
Status swojego zgłoszenia każdy uprawniony może sprawdzić w PUE ZUS. Dlatego instytucja automatycznie tworzy profil w PUE dla rodzica, który go jeszcze nie miał, a przesłał wniosek przez portal Emp@tia lub bank. ZUS przekazuje potwierdzenie rejestracji profilu w PUE na adres e-mail rodzica. A na jego numer telefonu wysyła SMS-em jednorazowe hasło do logowania. Hasło przychodzi z numeru 2075.
Gdzie po pomoc?
Osobom, które potrzebują wsparcia z rejestracją konta w PUE i złożeniem wniosku o 300+, zapewniają je pracownicy ZUS. Z ich pomocy można skorzystać w placówkach Zakładu i na infolinii pod numerem 22 290 22 02 (czynna od poniedziałku do piątku, w godz. 8:00 –15:00). Pojawią się też na dyżurach w mniejszych miejscowościach – w placówkach Poczty Polskiej, KRUS-u, urzędów miast i gmin. Informacje o dyżurach na najbliższe dni są na bieżąco aktualizowane w kalendarium na stronie internetowej ZUS, w zakładce o programie Dobry Start.
Małgorzata Korba
rzecznik ZUS w województwie lubelskim