Czy kody promocyjne rzeczywiście działają?

W krajach Europy Zachodniej czy Stanach Zjednoczonych kody promocyjne to znana od lat forma zachęcania klientów do dokonywania zakupów. W Polsce dopiero zyskują one na popularności i są wykorzystywane przez firmy z coraz to nowych branż. Czy jednak kody promocyjne faktycznie działają? Sprawdzamy!

Kody promocyjne są dostępne na dziesiątkach stron internetowych, można znaleźć je w gazetkach reklamowych, opakowaniach produktów, czasami dostajemy je mailem lub sms-em. Dzięki nim można taniej kupić jedzenie, kosmetyki, odzież, sprzęt RTV i AGD, a nawet ubezpieczenie samochodu czy wakacje w egzotycznym kraju. Sama procedura korzystania z kodów promocyjnych jest bardzo prosta. Podczas zakupów wystarczy wpisać lub wkleić znaleziony w sieci czy gazetce reklamowej ciąg cyfr i/lub liter. I już. – Z kodami rabatowymi upust wynosi 5, 10, 20 czy może 30 procent, ale nie 50 czy 80, jak w przypadku zakupów grupowych. Serwisy działające w modelu zakupów grupowych przyjęły, że rabaty muszą być jak największe. Nikt nie jest w stanie się utrzymać ze zniżką na takim poziomie. W efekcie sklepy często zawyżają cenę podstawową i dopiero od niej dają rabat w wysokości np. 75 procent. Wtedy promocja jest fikcją – powiedział magazynowi „Forbes” Szymon Dobosz, prezes firmy Picodi, prowadzącej największy w Polsce serwis z kodami rabatowymi.

Kody promocyjne – sposób na darmową dostawę lub bonus u legalnego bukmachera

Kody promocyjne, choć wszystkie działają w taki sam sposób, mogą przynosić klientom różne korzyści. I tak bardzo popularne są wcześniej wspomniane kody rabatowe, które pozwalają uzyskać konkretny rabat na dokonywane zakupy – czy to w postaci sumy (np. -20 zł) czy określonego procentu (np. -5%). Dzięki innym kodom można otrzymać darmową dostawę czy produkt w gratisie.

Nieco inaczej działają kody bonusowe dostępne u legalnych bukmacherów (źródło: https://www.legalsport.pl/bonusy-bukmacherskie/ponad-4-000-zl-w-bonusach-bukmacherskich ). Uprawniają one do otrzymania tzw. bonusów, czyli dodatkowych pieniędzy, które następnie gracz przeznacza na obstawianie zakładów wzajemnych. Dzięki niektórym kodom bonusowym uzyskuje się podwyższony bonus na start, czyli swoistą premię za założenie u danego bukmachera konta. Inne kody bonusowe pozwalają na otrzymanie bonusu od depozytu, czyli określonej części dokonywanej wpłaty. Np. bonus 100% wpłaty maksymalnie 50 zł oznacza, że gracz otrzyma w formie bonusu 100% dokonanego depozytu, ale nie więcej niż 50 zł.

Oczywiście można zastanawiać się, czy kody bonusowe i promocyjne na pewno działają. Praktyka pokazuje jednak, że jest to naprawdę bezpieczna dla klienta forma oszczędzania czy zyskiwania korzyści – firmy bardzo dbają o to, by promocje tego typu działały bez zarzutu, udostępniając swoje kody promocyjne jedynie sprawdzonym i zaufanym pośrednikom. Jako przykład można tu podać kod bonusowy LEGALSPORT, który pozwala otrzymać najlepsze na rynku warunki rejestracji u legalnych bukmacherów w naszym kraju, w tym atrakcyjne bonusy od pierwszej wpłaty, bonusy od depozytu oraz darmowe zakłady bukmacherskie.