II LO na tropach Wielkiego Brata

5 października uczniowie klas IIIb oraz IIIc II Liceum Ogólnokształcącego im. Piotra Firleja w Lubartowie udali się na wycieczkę do Warszawy. Głównym punktem wyprawy był udział w spektaklu teatralnym, jednak nie obyło się bez innych atrakcji.

Razem z naszymi opiekunami: Paniami Aleksandrą Solarz i Małgorzatą Machnikowską oraz Panami Adamem Sabatem i Rafałem Wrotkowskim wyruszyliśmy do stolicy wcześnie rano. Gdy dojechaliśmy do Warszawy, uczniowie rozdzielili się. Klasa IIIc udała się do Muzeum Narodowego, a klasa IIIb na Zamek Królewski.

Lekcja „Muzealne przeboje” dla uczniów IIIc prezentowała najbardziej interesujące zabytki Muzeum Narodowego, począwszy od czasów starożytnego Egiptu, kończąc na malarstwie XIX wieku oraz majestatycznym obrazie Jana Matejki „Bitwa pod Grunwaldem”. Na koniec uczniowie mieli jeszcze chwilę czasu, aby samotnie zwiedzać zakątki muzeum. Po wyjściu z budynku spacerowaliśmy, zatrzymując się na moment przy muralu przedstawiającym Korę Jackowską. Natomiast uczniowie klasy IIIb, w tym samym czasie, zwiedzali Zamek Królewski. Mieliśmy okazję zobaczyć Galerię Lanckorońskich oraz Sale Sejmowe, Salę Tronową, Salę Rycerską, Pokój Żółty, w którym odbywały się słynne czwartkowe obiady, czy Apartament Królewski, które niegdyś były pomieszczeniami mieszkalnymi Króla. W każdym z pomieszczeń mogliśmy podziwiać pamiątki i kolekcję obrazów i rzeźb.

Następnie, po opuszczeniu Zamku Królewskiego, korzystając z ładnej pogody, ruszyliśmy na krótki spacer po Śródmieściu. Podążaliśmy śladami Stanisława Wokulskiego, głównego bohatera powieści „Lalka”  Bolesława Prusa.

Obie klasy spotkały się na Starym Mieście, gdzie wspólnie mieliśmy czas wolny. Gdy zakończyliśmy przerwę, przyszedł czas na główny punkt naszej wycieczki czyli spektakl w Teatrze Powszechnym pt. „1984” na podstawie powieści George’a Orwell’a w reżyserii Barbary Wysockiej. Spektakl przedstawiał świat, w którym każdy krok obywatela jest kontrolowany przez Wielkiego Brata, a wyrażanie własnych przekonań czy posiadanie własnego zdania jest niemożliwe. Jego głównym mottem był tekst piosenki zespołu The Police:

Every breath you take

Every move you make

Every bond you break

Every step you take

I’ll be watching you

Spektakl był dla nas niesamowitym widowiskiem oraz dał wiele przestrzeni do przemyśleń.

Po przedstawieniu udaliśmy się do autokaru i bezpiecznie wróciliśmy do domów. Nasze klasy świetnie się razem bawiły i z pewnością zaliczamy ten wyjazd do udanych. W naszej pamięci pozostaną wspomnienia związane z historycznymi ciekawostkami i zapierająca dech w piersiach inscenizacja.