Uczniowie II LO odwiedzili trzy stolice

W dniach 14-19 kwietnia uczniowie II LO w Lubartowie wzięli udział w wycieczce do trzech europejskich metropolii.

Pierwszym etapem był Amsterdam. Tam zwiedziliśmy największe muzeum w Holandii – Rijksmuseum, w którym znajdują się obrazy takich malarzy, jak Rembrandt, Vincent van Gogh czy Johannes Vermeer. Fascynującym doświadczeniem dla nas było obejrzenie na żywo dzieła, które większość z nas wcześniej widziała tylko na zdjęciach, np. „Mleczarkę” Vermeera, „Straż nocną” Rembrandta czy „Autoportret” van Gogha. Następnie udaliśmy się na spacer przez targ kwiatowy na kanale Singel, a zaraz po nim na rejs po kanałach Amsterdamu, podczas którego zobaczyliśmy najpiękniejsze zabytki miasta. Wzięliśmy też udział w grze miejskiej. Mimo deszczowej pogody, jaka tego dnia nam towarzyszyła, spędziliśmy wspaniały czas w stolicy Holandii.

Kolejnego dnia byliśmy w Brukseli. Tam zwiedziliśmy serce tej stolicy, czyli Grand Place, na którym znajduje się XV-wieczny gotycki ratusz. Zobaczyliśmy również Atomium (model atomu, który na większości z nas wywarł ogromne wrażenie), Katedrę św. Michała i św. Guduli, Pałac Królewski oraz Manneken Pis. Swój pobyt w Brukseli zakończyliśmy wizytą w Parlamentarium. Jest to multimedialna ekspozycja, pokazująca historię integracji europejskiej i zasady pracy Parlamentu Europejskiego. Mogliśmy korzystać z interaktywnych tablic, na których znajdowały się informacje dotyczące ważnych wydarzeń, zadania i problemy, którymi zajmuje się Unia, a także zapoznać się z pełną listą członków Parlamentu Europejskiego.

Ostatnią zwiedzoną przez nas stolicą był Paryż. Swój dwudniowy pobyt w Mieście Świateł rozpoczęliśmy od wjazdu na najsłynniejszy paryski zabytek – wieżę Eiffla. Widok miasta ze szczytu wieży zapierał dech w piersiach. Następnie udaliśmy się na rejs po Sekwanie, podczas którego mogliśmy zarówno odpocząć, jak i podziwiać kolejne zabytki. Potem przejechaliśmy metrem do dzielnicy Montmartre, gdzie najpierw odwiedziliśmy cmentarz, na którym pierwotnie został pochowany polski wieszcz – Juliusz Słowacki, a potem zwiedzaliśmy ten uroczy zakątek Paryża pełen artystów, sklepików i typowych francuskich restauracji. Wieczorem najodważniejsi z nas mogli spróbować ślimaków.

Ostatni dzień naszej podróży zaczęliśmy od wizyty w Luwrze. W najsłynniejszym paryskim muzeum zobaczyliśmy oryginalne dzieła sztuki powstałe w różnych epokach, np. „Mona Lisę”, „Śmierć Jezusa na krzyżu”, „Wenus z Milo”. Następnie udaliśmy się na spacer, podczas którego zobaczyliśmy: Panteon (w którym pochowana jest Maria Curie-Skłodowska), Sorbonę oraz katedrę Notre Dame. Tutaj nasza wycieczka dobiegła końca – pełni wspomnień i niezapomnianych wrażeń wyruszyliśmy w drogę powrotną do Lubartowa.